gezonde smoothie met mango

Een smoothie is heerlijk als vervanging of aanvulling op je ontbijt of lunch maar ook erg lekker als tussendoortje. In dit artikel deel ik mijn recept voor een gezonde smoothie met mango, kiwi en yoghurt. Omdat je van deze ingrediënten alleen geen verzadigd gevoel krijgt voeg ik er ook nog een proteïnepoeder aan toe. De smoothie is heerlijk!

Boodschappenlijstje voor 2 smoothies

Uiteraard heb je ook nog een blender, keukenmachine of staafmixer nodig. Ik maak zelf gebruik van een keukenmachine met extra opzetstuk.

Recept: gezonde smoothie met mango, kiwi en yoghurt

Zolang je alle ingrediënten in huis hebt is een smoothie maken zo gedaan. Wil je meerdere porties maken? Halveer of verdubbel dan de ingrediënten van het boodschappenlijstje.

  1. schil de mango en snij deze in stukjes, voeg de helft hiervan toe aan de keukenmachine. De rest bewaar je afgedekt in de koelkast
  2. ook de kiwi schil je en snij deze in kleine stukjes en voeg deze toe aan de keukenmachine
  3. voeg het proteïnepoeder toe
  4. doe de ijsklontjes erbij
  5. en voeg als laatste de yoghurt toe
  6. mix alles tot een geheel, ongeveer 60 seconden en klaar!

Giet de smoothie in twee mooie glazen en geniet! Is er nu niemand om de andere smoothie mee te delen? Je kan de smoothie in een afgesloten glas nog twee dagen in de koelkast bewaren.

Tot slot..

Wist je dat deze smoothie maar 230 kcal bevat? Dat is net zoveel als een wit broodje met margarine en een plakje kaas. En eerlijk, van een broodje zit ik echt niet vol. Van deze smoothie met proteïnepoeder wél. Drink door de dag heen wel voldoende water en geniet in de middag ook van een lekker tussendoortje.

Ga jij deze gezonde smoothie met mango, kiwi en yoghurt ook maken? Laat het me weten bij de reacties hieronder, op Facebook of Instagram. Je mag ook altijd contact met mij zoeken via de contactpagina. Neem ook eens een kijkje bij mijn andere recepten. Tot de volgende keer.

Liefs Francis

Nieuwsbrief100
Facebook252
Instagram1k
Pinterest20
LinkedIn1k
LinkedIn
Share