Makkelijk afvallen, hoe doe je dat? Het is een vraag die ik regelmatig krijg. Laat ik vooropstellen dat het belangrijk is om goed in je vel te zitten en tevreden te zijn met wie je bent én je lijf. Helaas willen de meeste moeders eerst nog wat gewicht verliezen, de zogenaamde zwangerschapskilo’s die eraan zijn blijven plakken. Er zijn verschillende manieren om gewicht te verliezen en zoals je weet heb ik op mijn blog daar al eerder aandacht aan gegeven. Omdat ik veel de vraag krijg naar een koolhydraatarm dieet dit artikel: makkelijk afvallen met een koolhydraatarm dieet. Lees je mee?

Makkelijk afvallen met een koolhydraatarm dieet

Makkelijk afvallen kan op verschillende manieren en een daarvan is een koolhydraatarm dieet proberen. Een koolhydraatarm dieet is een dieet waarbij je weinig tot geen koolhydraten eet. Omdat je deze zo weinig eet, val je makkelijker af. Koolhydraten zitten namelijk in pasta, rijst, brood en nog meer van zulke zware voedingsmiddelen. Door deze voeding te vervangen met koolhydraatarme opties zal je al snel merken dat je begint af te vallen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ook het koolhydraatarm eten lekker blijft, want anders is het alsnog lastig vol te houden. Hieronder hebben we een paar tips voor die het koolhydraatarm eten makkelijker maken.

Opties voor koolhydraatarme voedingsmiddelen

Pasta en rijst zijn natuurlijk heerlijk, maar helaas zitten hier veel koolhydraten in. Toch zijn deze ook makkelijk te vervangen. Tegenwoordig kun je namelijk in de supermarkt koolhydraatarme versies van deze producten kopen. Zo is er bijvoorbeeld bloemkool rijst. Dit lijkt op rijst, met dezelfde kleur en korreltjes, maar is geheel gemaakt van bloemkool. Hierdoor eet je dus alleen maar groente, maar heb je alsnog het idee dat je rijst aan het eten bent. Zo bestaat er ook courgette-spaghetti: spaghetti gemaakt van courgetteslierten. Door deze opties te combineren met een heerlijk sausje, groentes en vlees of vis maak je makkelijk en snel een gezonde en koolhydraatarme maaltijd.

Zorg voor voldoende vitamines en water

Als je koolhydraatarm gaat eten, is het belangrijk dat je wel blijft letten op wat je eet. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je altijd genoeg water blijft drinken en genoeg calorieën binnenkrijgt. In bloemkool rijst zit uiteraard minder calorieën dan in normale rijst, maar je hebt deze calorieën alsnog nodig om ze om te zetten in energie. Zorg er dus wel voor dat je genoeg blijft eten en de juiste vitamines binnenkrijgt om de dag door te komen. Na een tijdje koolhydraatarm eten zul je al snel merken dat je begint af te vallen.

Tot slot..

Graag sluit ik af met de mededeling dat je gewicht niet alles zegt en dat nadat je bent afgevallen het van belang is om een goede balans te vinden tussen eten en bewegen. Je wilt immers niet meteen weer aankomen maar juist een gezonde relatie met eten en je gewicht opbouwen. Heb jij al eens een koolhydraatarm dieet geprobeerd of juist niet? Laat het me weten bij de reacties hieronder, op Facebook of Instagram. Je mag me natuurlijk ook altijd een privé berichtje sturen via de contactpagina.

Liefs Francis

Vergeet je niet in te schrijven voor mijn nieuwsbrief! Dat kan met de button hieronder:

Nieuwsbrief100
Facebook252
Instagram1k
Pinterest20
Pinterest
fb-share-icon
LinkedIn1k
LinkedIn
Share

foto homepage vierkant mamazetkoers voor de moeder die zichzelf durft te zijn

Lieve lezer, beste hardwerkende mama,

Mamazetkoers is een platform die handvatten biedt zodat iedere moeder zichzelf durft te zijn.
Laat me je inspireren om ‘gewoon’ je ding te doen, je laten genieten van het moederschap zónder jezelf te verliezen en vooral jezelf durven te zijn!

Ik stel me open voor jou, durf jij de uitdaging aan te gaan en jezelf open te stellen voor de mensen om je heen?

Liefs Francis