Ongeveer een maandje geleden kon je lezen hoe ik 5 kg af wilde vallen. In dit artikel lees je of ik resultaat zie. Daarnaast deel ik met jullie mijn sportschema, althans mijn beweegschema waar ik me aan probeer te houden. Probeer jij ook nog kilo’s (van je zwangerschap) te verliezen? En heb je nog tips voor mij? Laat het me weten bij de reacties hieronder.

afvallen resultaat mamazetkoers.nl

Zwangerschapskilo’s

Bij mijn beide zwangerschappen ben ik niet veel aangekomen, 11 kg per zwagerschap. Na de zwangerschap van Ize was ik binnen 1 week weer terug op mijn eigen gewicht. Dat is wel iets anders dan weer het lichaam hebben als voor de zwangerschap. Die hoop heb ik al laten varen.  Een geluk: mijn knappe vent ziet er ook niet meer hetzelfde uit als toen ik hem voor het eerst zag. De tijd dat we er samen als 18 uitzagen, die is voorbij. Dat is ook niet belangrijk, het belangrijkste is dat je goed in je vel zit en tevreden bent met jezelf. Vaak ben je veel strenger voor je eigen spiegelbeeld. Voor Jeffrey ben ik goed zoals ik ben, ikzelf wil die laatste 5 kg kwijt.

En lukt dat een beetje?

Ik moet heel eerlijk vertellen dat ik echt dol ben op eten. Het laten staan van al dat lekkers dat kan ik gewoon niet. Dat is in principe niet zo erg, want ik kom niet aan. Wat ik binnen krijg en wat ik verbrand is dus goed in balans voor mij. Voor mijn zwangerschap van Luke woog ik 66 kg. In mijn ogen een prima gewicht voor mijn lengte van 1.70m. Vorige maand zat ik op 71 kg, ook niets te veel maar zorgt er wel voor dat ik soms niet lekker in mijn vel zit.

De weegschaal gaf gisteren 68,5 kg aan! Ik ben dus op de helft. Ik had het niet verwacht omdat ik de muesli niet dagelijks eet en me ook niet netjes houd aan mijn sportschema. Als ik tussen de middag de muesli heb gegeten zit ik ook echt vol. Tussen de lunch en het avondeten snoep ik echt minder. Het is fijn om een manier te hebben gevonden die bij mij past, zonder overdreven te gaan sporten of al het lekkere eten te laten staan. Ik ben erg tevreden, en mooi resultaat. Wat is jouw manier en merk jij al resultaat?

Sporten

Ik ben dol op fietsen en wandelen, er zit alleen niet veel regelmaat in. Soms heb ik gewoon echt geen zin, en dan blijft mijn fietsje in de schuur hangen. Dat wil ik niet, vandaar onderstaande schema. Om mezelf te blijven herinneren: als je eenmaal gaat is het geweldig! En uiteraard goed voor je lijf.

  1. Elke avond voor het slapen gaan: plank van 30 sec. (ik probeer dit steeds verder op te bouwen)
  2. Wandelen: twee keer per week. Dit kan een lunch wandeling zijn op mijn werk, een wandeling met de kindjes of een flinke blok om in de avond. Deze dagen probeer ik tussen de 8000 en 10000 stappen te halen.
  3. Fietsen: één keer per week op de race of MTB.

Ik sport niet overdreven veel, maar ook niet weinig. Ook al haal ik het niet elke week. Het is ook erg ontspannend, even je gedachten verzetten. Het fijne van mijn sportmomenten is dat ik ze makkelijk in het gezinsleven kan passen. Alleen het weer kan roet in het eten gooien.

Tot slot

Dank je wel dat je (weer) een bezoekje brengt aan mijn blog. We zijn 1 maand verder en ik ben op de helft. Volgende maand laat ik je weten of ik ook die laatste 2,5 kg eraf heb gekregen. Had je gedacht dat het zou lukken met de muesli? Wat doe jij aan beweging om in ”shape” te blijven? Laat het me weten bij de reacties, op Facebook of Instagram. Je kunt ook altijd contact zoeken via de contactpagina. Wist je dat er dagelijkse updates zijn in de Insta Stories? Volg me daar en je mist niets meer!

Liefs Francis

Nieuwsbrief20
Facebook75
Instagram220
LinkedIn


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.